Thursday 27 February 2014

Tanya Burr Lipglosses



Tanya Burr Lipglosses

Hello friends! Three weeks ago these little gems came in the post. I was so looking forward to receiving them that I tried them both straight away and I've been wearing them a lot since, so I thought I'd give you my impressions now. As many of you will already know, Tanya Burr is a make-up artist and famous YouTuber. She launched (on the 30th of January) her own range of 12 lipglosses and 10 nail polishes. Unfortunately, the nail polishes can't be shipped to France so I went straight to FeelUnique and picked up a couple of lipglosses which were most appealing to me. And I can honestly tell you the choice wasn't easy to make as they are all pretty colours, with shimmer or without. I have decided on shades I'd be able to wear everyday and with basically any outfit. So here's a sneak peek at them both.

 
I have first chosen Afternoon Tea. I was almost sold simply on its name. It's a very pretty strawberry milk pink with no shimmer in it, quite a creamy pastel texture. It gives you fuller lips and it is very pigmented. I have noticed that after a while, the lipgloss tends to gather around creases at the corner of my lips. Maybe it all depends on your lips and the amount of product you put on, but it's not too bothering. The colour is amazing and different. The second I've decided on is Champagne Toast. It is a warm shimmery and slightly peachy nude colour and it is the one I've been wearing all the time these days, maybe a bit more easily. It is shiny but remains discreet. 


Names of shimmer lipglosses: Aurora, Champagne Toast, Heart Skipped a Beat, Just Peachy, First Date.

Names of creamy and neutral lipglosses: Let's Travel The World, Exotic Island, Picnic in the Park, Chic, Vampire Kiss, Smile, Dream, Sparkle, Afternoon Tea.
Packaging 
I was at first very surprised by the lipgloss applicator which is flexible and thin and make things really easy. You can apply your lipgloss precisely.

What we can read on the packaging
The packaging is basic but smart and I find it great to also have the name label on the bottom.

Scent
The scent is absolutely great. It smells of sweet fruit, maybe strawberry or strawberry lollies, but it is not overpowering. A nice change to the minty trend all balms and lipglosses seem to adopt.

Staying power and quality 
I have been using those lipglosses pretty much everyday and I'd say they give you glossy lips up to two hours. I wasn't expecting much wear time because very few brands can manage that. But I like the fact that they are weightless on the lips. The composition is not too sticky and moisturising enough. They are well worth considering for a fresh spring look. Another plus is that they are affordable, at £6.99 each.

I don't regret chosing these two different shades and I'm impressed with Tanya's lipglosses, I would recommend them because you can get a beautiful range of colours for good quality. I wish I could have picked up one or two nail polishes as well. You can also order them on the Superdrug website now and it will be stocked in some Superdrug shops in the near future.

Champagne Toast and Afternoon Tea swatches
Follow Tanya on her YouTube channel: link
Follow Tanya on her blog: link
Lipglosses and nail polishes available here :)

Gloss Tanya Burr 

Bonjour les amis! Il y a trois semaine ces petits bijoux sont arrivés par la Poste. J'avais tellement hâte de les recevoir que je les ai tous les deux tout de suite essayés, et je les porte beaucoup depuis. Voici donc mes impressions. Comme beaucoup d'entre vous le savent déjà, Tanya Burr est une make-up artist et célèbre YouTubeuse (c'est moche comme nom, mais il parait que ça se dit...). Elle a lancé (le 30 janvier 2014) sa propre gamme de 12 gloss et 10 vernis. Malheureusement actuellement els vernis ne peuvent pas être expédiés en France, alors je suis allée directement sur FeelUnique et j'ai choisi deux gloss qui me tentaient le plus. Et je peux vous dire en toute honnêteté que le choix n'était clairement pas facile à faire et qu'ils ont toutes de superbes teintes, avec ou sans paillettes. J'ai décidé de prendre des teintes que je pourrais porter avec n'importe quelle tenue. Voic donc un petit aperçu de ces deux gloss. 

J'ai d'abord choisi Afternoon Tea. J'était presque conquise rien que par son nom. C'est un très joli rose lait fraise sans paillètes, avec une texture pastelle assez crémeuse. Il rend les lèvres pulpeuses et est très pigmenté. J'ai remarqué qu'après un moment, le gloss avait tendance à s'amasser un peu dans le coin des lèvres, mais tout dépend sans doute de la forme de vos lèvres et aussi de la quantité de gloss que vous appliquez, mais cela ne m'a pas trop dérangé. La couleur est superbe et différente. Le deuxième gloss que j'ai décidé de prendre s'appelle Champagne Toast. C'est un nude tournant sur le pêche, couleur chaude et pailletée, je le porte tout le temps en ce moment, peut-être un peu plus facilement que l'autre. Il est très brillant mais reste discret. 

Noms des gloss pailletés : Aurora, Champagne Toast, Heart Skipped a Beat, Just Peachy, First Date.

Noms des gloss crèmes et neutres: Let's Travel The World, Exotic Island, Picnic in the Park, Chic, Vampire Kiss, Smile, Dream, Sparkle, Afternoon Tea.
Packaging 
J'ai tout d'abord été très surprise par l'applicateur qui est mou et très flexible, fin. Il rend les choses plus faciles. On peut tout de suite appliquer le gloss avec précision. 
Le packaging est basique mais chic et je trouve l'idée excellente d'avoir l'étiquette avec le nom du gloss sur le dessous du tube.

Odeur
L'odeur est vraiment géniale. Les gloss sentent le fruit sucré, peut-être la fraise ou les sucettes à la fraise. Ce n'est pas trop présent non plus et ça change de la tendance des rouges ou gloss mentholés qu'ils semblent tous adopter. 

Tenue et Qualité
J'utilise ces gloss quasiment tous les jours et je dirais que leur tenue est de deux heures environ. Je n'attendais pas qu'ils tiennent longtemps car très peu de marques au final réussissent à créer cela. Mais j'aime leur sensation légère sur les lèvres. La composition n'est pas trop collante et hydrate suffisamment. Ils sont vraiment à considérer pour un look frais pour ce printemps. L'autre bon point à retenir est qu'ils sont abordables, à 8 euros le gloss.

Je ne regrette pas d'avoir choisi ces deux couleurs et je suis vraiment impressionnée par les gloss de la collection Tanya Burr. Je les recommanderais pour leur belle gamme de couleurs et qualité. J'aurais aussi aimé pouvoir prendre un ou deux vernis. Pour ceux qui sont en Angleterre, vous pouvez aussi les commander sur le site de Superdrug. Il seront disponibles en magasins Superdrug très bientôt. Pour les français, vous pouvez passer commande sur FeelUnique.

Suivez Tanya sur sa chaîne YouTube : lien
Suivez Tanya sur son blog : lien
Gloss et vernis disponibles  ici :)

4 comments:

  1. Afternoon Tea is so pretty! Seems like these lip glosses have been a massive hit, I don't think I've read one bad review and they do look nicely pigmented and of course, glossy :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much for your visit! Yes I'm sure you would love them! :)

      Delete
  2. This is a gorgeous review!

    ReplyDelete