Friday 12 July 2013

My June Beauty Favourites


My June Beauty Favourites



I’m back again, (a bit late sorry) to show you my June skin care products and make-up favourites. Let’s start now with a shower gel that I absolutely love: 

Palmolive Aroma shower gel – Absolute Relax: with Ylang-Ylang oil and iris extracts. Its scent is amazing, its relaxing effect soothes your skin and the scent stays a long time. I really enjoy it and when I find it at my supermarket, I never hesitate and pick up the maxi version. 

Sui Dreams by Anna Sui: ma favourite fragrance of all time! A mixture of vanilla, musk, notes of citrus: a real pleasure!  My article on this fragrance is available by clicking here

KIKO nail polish, N°233: a beautiful sparkly pink that I wore a lot throughout the month of June. Light colour, stays perfectly on my nails for a few days, can be used with a bright outfit as much as with a more sober outfit. 

Badger Sleep Balm: a relaxing balm with lavender, ginger and camomile to apply on your temples to chill out and spend a good night sleep. I find it super-efficient, the scent of lavender isn’t too pronounced, so for those who don’t like the smell of lavender this will be perfect. 

Organic foot cream by Yves Rocher: very strong scent of lavender here, but I really like it. It moisturises well my feet and it’s the ideal product to bring with you this summer if you go to the beach. It was offered to me by Yves Rocher in June thanks to my customer card. The range also offers other foot care products such as the reparative balm, the polishing foot scrub or anti-fatigue iced gel. 

Kate Moss’s N ° 22 red lipstick: a very intense red lipstick to match your navy stripy top this summer. It is not easy to apply because the lipstick is highly pigmented, but the colour is sublime, better applied with a lip pencil and it’s done! My review on it will be published very soon.
Have you made nice beauty discoveries in June/July?

KIKO nail polish N°233
Yves Rocher - Foot beauty care with organic lavender

Badger Sleep Balm


Mes produits de beauté préférés du mois de juin

Je vous reviens avec un peu de retard pour vous présenter les produits de soin que j'ai adoré en juin. Commençons tout de suite avec un gel douche dont je suis absolument fan : 

Gel douche Palmolive Aroma Therapy Absolute Relax : avec de l'huile d'Ylang Ylang et des extraits d'iris. Il sent divinement bon, son effet relaxant apaise vraiment la peau et l'odeur reste bien longtemps. Je l'apprécie beaucoup et dès que je le trouve en grande surface, je n'hésite pas à le prendre dans son format maxi.

Sui Dreams de Anna Sui : mon parfum préféré! Une odeur de vanille, de musc, d'agrumes, un vrai petit bonheur. Mon article sur ce parfum est disponible en cliquant ici

Vernis KIKO N°233 : Un joli rose pailleté que j'ai porté très souvent en juin. Léger, tient très bien sur mes ongles comme tous les vernis KIKO, peut se porter très facilement avec des tenues colorées comme plus sobres. 

Baume pour le sommeil Badger : un baume relaxant à base de lavande, gingembre et camomille à appliquer sur les tempes pour relaxer et passer une bonne nuit de sommeil. Je le trouve super efficace, l'odeur de lavande n'est pas trop présente, donc pour ceux qui n'aiment pas la lavande c'est parfait.

Crème bio pour les pieds Yves Rocher : très forte odeur de lavande, mais moi j'aime beaucoup. Il hydrate bien les pieds et pour l'été c'est LE produit à ne pas oublier dans sa valise si l'on part à la plage. Il fait partie des produits offerts gratuitement par Yves Rocher quand on possède la carte fidélité. Le gamme propose aussi d'autre produits pour le soin des pieds tels que la baume réparateur,  le gommage, ou la gelée anti-fatigue.

Rouge à lèvre Kate Moss rouge teinte 22 :
une rouge à lèvre rouge très intense pour aller avec votre petite tenue marine de l'été. Il n'est pas facile à appliquer car très teinté, mais la couleur est sublime et appliqué avec un petit pinceau à rouge à lèvre le tour est joué! Mon avis sur ce rouge à lèvre sera publié très prochainement. 

Et vous, avez-vous fait de belles découvertes en ce début du mois de juillet ou en juin?



No comments:

Post a Comment